Resep: Nasi Goreng Gochujang yang Lezat Sekali

Nasi Goreng Gochujang. Lihat juga resep Nasi goreng gochujang enak lainnya! Haii guyss. kali ini Miya yang buat video nih, Resep Nasi Goreng Gochujang ala Korea ini boleh banget kalian coba. Gampang banget bikin nya. ini bahan-bah.

Cus bikin nasi goreng gochujang aja. Mirip sama nasi goreng kimchi cuma versi gak modal kimchi hehehe Resepi ni senang sahaja. Korang boleh buat sendiri dekat rumah dah alang-alang waktu pkp macam ni kan. Bunda dapat memaasak Nasi Goreng Gochujang menggunakan 11 bumbu dan dalam 7 tahapan. Begini cara menyiapkan masakannya.

Bahan-bahan yang dibutuhkan Nasi Goreng Gochujang

  1. Siapkan 1 piring of Nasi Putih.
  2. Bunda dapat 2 siung of Bawang Merah.
  3. Bunda dapat 1 siung of Bawang Putih.
  4. Ini 1 butir of Telur.
  5. Ini 1 buah of Wortel.
  6. Siapkan 1/2 buah of Kubis.
  7. Siapkan 1 buah of Mentimun.
  8. Siapkan 2 sdm of gochujang.
  9. Bunda dapat Secukupnya of Kecap Manis.
  10. Ini Secukupnya of Garam.
  11. Bunda dapat Secukupnya of Minyak.

Bahan-bahan: -Kimchi -Nasi putih – Sos gochujang – Sesame oil – Ayam (potong kecil. Kepada para ibu-ibu yang teringin nak cuba masakan nasi goreng yang rasa ala-ala korea tu, apakata cuba buat resepi masakan Nasi Goreng Kimchi ni, anda boleh tengok resepi masakan daripada khairulaming di bawah. Cara Memasak Nasi Goreng Korea Hari ni Papa Dania cuba masak nasi goreng Korea. Mari mencuba resepi Nasi Goreng Korea GOCHUJANG.

Instruksi Nasi Goreng Gochujang

  1. Iris bawang merah dan bawang putih kalo ada cabe ya silahkan. Potong wortel bentuk korek api tipis dan iris mentimun serta kubis..
  2. Tumis bp dan bm hingga wangi lalu tambahin gochujang, tumis lagi dan tambahin kecap lalu jangan lupa garamnya..
  3. Masukkan nasi putih dan aduk aduk hingga bumbu tercampur rata, koreksi rasa ya jangan lupa..
  4. Kalo udah rata, masukkin telur dan orek orek lah..
  5. Kalo sudah masukkan potongan kubis dan wortel bisa ditambah sosis atau apapun kok..
  6. Jika sudah angkat lalu siap disajikan, dengan timun lebih enaakk hahaha.
  7. Gelaaapp hahahaha.

Bahan-bahan untuk sos campuran GOCHUJANG boleh lihat di dalam klip video. The seasoning in fried rice is often very simple and rather subtle: soy sauce, garlic, and sesame oil. Bibimbap, on the other hand, is usually flavored with punchy gochujang, a hot-sweet-salty-and-savory Korean paste of chili and fermented soybeans, and possibly one of the most addictive substances on earth. Entri kali ini adalah untuk resepi nasi goreng ikan bilis. Untuk resepi ni, saya gunakan ikan bilis yang telah ditumbuk tapi kalau nak tambah ikan bilis yang tidak ditumbuk boleh juga.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *